Při návštěvě bratrance jsem narychlo pořídil momentku při světle úsporné žárovky. Nápad na výslednou kompozici mě naskočil v hlavě okamžitě, když jsem ho uviděl v té beranici. I přes nastavení vyvážení bílé na žárovkové světlo měla fotografie znatelný barevný posun.
Upravení vyvážení bílé tak byla jediná úprava, kterou jsem provedl v Lightroomu při vyvolání Rawu.
Fotografii jsem načetl do Photoshopu a pomocí masky vytvořené z kopie modrého kanálu jsem oddělil portrét od pozadí. Při tvorbě masky jsem použil na kopii modrého kanálu příkaz Úrovně (Levels), kterým jsem zvýraznil kontrast. Lasem jsem vybral větší plochy a vyplnil je černou, resp. bílou barvou a nakonec jsem použil černý a bílý štětec s nastaveným režimem prolnutí na „Překrýt“ (Overlay) při výběru okrajových oblastí.
Dále jsem vyretušoval oblečení – vymazal jsem přezku od čepice a upravil rameno. Poté jsem našel fotografii zasněžených hor a tu jsem doplnil do kompozice jako nové pozadí.
V dalším kroku jsem provedl standardní retuši obličeje – zvýraznění očí, odstranění výrazných odlesků v pleti, odstranění hlubokých stínů a lehká úprava tvaru obličeje.
Sníh jsem vyrobil tak, že jsem na novou vrstvy vyplněnou černou barvou aplikoval filter „Vlákna“ (Fibers), režimem prolnutí Blend If omezil vlákna na menší a dále jsem snížil krytí vrstvy na asi 60%. Vrstvu s vlákny jsem poté rozostřil pomocí filtru Field Blur, natočil do šikmého směru a nakonec jsem ještě aplikoval pohybové rozostření.
Ke stylizaci fotografie jsem použil Color Efex Pro. Pro dodání atmosféry jsem aplikoval filtr Low Key s vymaskovaným obličejem.
Pro zvýraznění studené barvy jsem aplikoval Photo Stylizer. Opět jsem vymaskoval obličej.
Pomocí filtru Detail Extractor jsem vytáhl kresbu z oblečení. Opět jsem vymaskoval obličej a také pozadí fotografie, aby na něj nebyla zbytečně strhávána pozornost.
Trochu sluníčka jsem do fotografie dodal filtrem Sunlight.
K přitáhnutí pozornosti na obličej jsem aplikoval filtr Darken/Lighten Center.
Poslední úpravou v Color Efex Pro bylo přidání filtru Bleach Bypass. Opět s vymaskovaným obličejem.
Pro celkové zvýraznění kresby jsem následně použil přednastavení Classic Camera 4 v Analag Efex Pro.
Tato úprava zvýraznila oblečení, ale zároveň ubrala barvu z obličeje. Proto jsem do něj vrátil trochu původní barvy z předchozích úprav (použil jsem masku vrstvy s hustotou 70%).
Nakonec ještě porovnání původního snímku s upravenou fotografií.
Pokud Vás článek zaujal, tak ho prosím neváhejte sdílet svým přátelům a známým. Mé fotografické služby si můžete objednat na adrese portretyzeman.cz. Pokud potřebujte upravit fotografie, tak více informací o mé nabídce retušérských prací naleznete na webu retuser.cz.
Pingback: Přehled článků | Jan Zeman Photography