Cold Light – fotografická kompozice

13121201_22_Final

Při návštěvě bratrance jsem narychlo pořídil momentku při světle úsporné žárovky. Nápad na výslednou kompozici mě naskočil v hlavě okamžitě, když jsem ho uviděl v té beranici. I přes nastavení vyvážení bílé na žárovkové světlo měla fotografie znatelný barevný posun.

13121201_00_original_Raw

Upravení vyvážení bílé tak byla jediná úprava, kterou jsem provedl v Lightroomu při vyvolání Rawu.

13121201_01_Lightroom

Fotografii jsem načetl do Photoshopu a pomocí masky vytvořené z kopie modrého kanálu jsem oddělil portrét od pozadí. Při tvorbě masky jsem použil na kopii modrého kanálu příkaz Úrovně (Levels), kterým jsem zvýraznil kontrast. Lasem jsem vybral větší plochy a vyplnil je černou, resp. bílou barvou a nakonec jsem použil černý a bílý štětec s nastaveným režimem prolnutí na „Překrýt“ (Overlay) při výběru okrajových oblastí.

Dále jsem vyretušoval oblečení – vymazal jsem přezku od čepice a upravil rameno. Poté jsem našel fotografii zasněžených hor a tu jsem doplnil do kompozice jako nové pozadí.

13121201_02_background

V dalším kroku jsem provedl standardní retuši obličeje – zvýraznění očí, odstranění výrazných odlesků v pleti, odstranění hlubokých stínů a lehká úprava tvaru obličeje.

13121201_03_retouched

Sníh jsem vyrobil tak, že jsem na novou vrstvy vyplněnou černou barvou aplikoval filter „Vlákna“ (Fibers), režimem prolnutí Blend If omezil vlákna na menší a dále jsem snížil krytí vrstvy na asi 60%. Vrstvu s vlákny jsem poté rozostřil pomocí filtru Field Blur, natočil do šikmého směru a nakonec jsem ještě aplikoval pohybové rozostření.

13121201_04_snow

Ke stylizaci fotografie jsem použil Color Efex Pro. Pro dodání atmosféry jsem aplikoval filtr Low Key s vymaskovaným obličejem.

13121201_05_Low_Key

13121201_06_Low_Key_maska

13121201_07_Low_Key_dialog

Pro zvýraznění studené barvy jsem aplikoval Photo Stylizer. Opět jsem vymaskoval obličej.

13121201_08_Photo_Stylizer

13121201_09_Photo_Stylizer_maska

13121201_10_Photo_Stylizer_dialog

Pomocí filtru Detail Extractor jsem vytáhl kresbu z oblečení. Opět jsem vymaskoval obličej a také pozadí fotografie, aby na něj nebyla zbytečně strhávána pozornost.

13121201_11_Detail_Extractor

13121201_12_Detail_Extractor_maska

13121201_13_Detail_Extractor_dialog

Trochu sluníčka jsem do fotografie dodal filtrem Sunlight.

13121201_14_Sunlight

13121201_15_Sunlight_dialog

K přitáhnutí pozornosti na obličej jsem aplikoval filtr Darken/Lighten Center.

13121201_16_Darken_Lighten_Center

13121201_17_Darken_Lighten_Center_dialog

Poslední úpravou v Color Efex Pro bylo přidání filtru Bleach Bypass. Opět s vymaskovaným obličejem.

13121201_18_Bleach_Bypass

13121201_19_Bleach_Bypass_maska

13121201_20_Bleach_Bypass_dialog

Pro celkové zvýraznění kresby jsem následně použil přednastavení Classic Camera 4 v Analag Efex Pro.

13121201_21_Analog_Efex_Classic_Camera_4

Tato úprava zvýraznila oblečení, ale zároveň ubrala barvu z obličeje. Proto jsem do něj vrátil trochu původní barvy z předchozích úprav (použil jsem masku vrstvy s hustotou 70%).

13121201_22_Final

Nakonec ještě porovnání původního snímku s upravenou fotografií.

13121201_23_Side_by_Side

 

Pokud Vás článek zaujal, tak ho prosím neváhejte sdílet svým přátelům a známým. Mé fotografické služby si můžete objednat na adrese portretyzeman.cz. Pokud potřebujte upravit fotografie, tak více informací o mé nabídce retušérských prací naleznete na webu retuser.cz.

Jan Zeman

Advertisement

One thought on “Cold Light – fotografická kompozice

  1. Pingback: Přehled článků | Jan Zeman Photography

Komentáře nejsou povoleny.